13 Ekim 2010 Çarşamba

Apostil Tercüme

Tercüme ofisimiz noter yeminli ve onaylıdır. Tercümesi yapılan belgelerinizin noter tasdikinden sonra, tarafınızca talep edildiği takdirde Apostil tasdikini takip ediyor ve neticelendiriyoruz. Noterlikler, tercüme ücretine ek olarak onay ücreti talep etmektedir.

5 Ekim 1961 Tarihli Lahey Anlaşması uyarınca, anlaşmaya taraf ülkeler arasındaki resmi belge dolaşımı Apostil tasdikini gerektirmektedir. Bu yüzden, Türkiyeden, Lahey Anlaşmasına imza atmış ülkelere gidecek belgelerin Apostil tasdiklerinin yaptırılması zorunludur. Söz konusu Anlaşmaya imza atmayan ülkelere gidecek belgelerin ise öncelikle Ankara Valiliği, ardından da ilgili ülke konsoloslukları tarafından tasdik ettirilmesi gerekmektedir. Müşterilerimizin talep etmesi halinde yaptığımız tercümelerin bütün Apostil, Valilik ve Konsolosluk Tasdik işlemlerini yeminli tercüme büromuz elemenları tarafından gerçekleştiriliyor.

APOSTİL BELGEDE NELER BULUNMALIDIR?

Apostillerde ana başlığın Fransızca olarak "Apostille (Convention de La Haye du 5 Octobre 1961)" seklinde yazılması zorunludur. Bir apostil belgesi aşağıdaki unsurlardan oluşur:

  • Belgenin düzenlendiği ülkenin adı;

  • Belgeyi imzalayan kişinin adı;

  • Belgeyi imzalayan kişinin sıfatı;
  • Belgeye basılan mührün ait olduğu makamın adı;
  • Tasdik edildiği yer;
  • Tasdik edildiği tarih;
  • Apostili düzenleyen makam;
  • Apostil numarası;
  • Apostili düzenleyen makamın mührü veya kaşesi;
  • Apostili düzenleyen yetkilinin imzası.
Ofis Tercüme Hizmetleri, sizden bu tür de talep edilen tercüme ve çeviri işlemlerinde de size en uygun fiyatla yardımcı olmaktadır. Ayrıntılı bilgi için web sitemizi ziyaret ediniz.

Commercial English Turkish Translations

Commercial Translations

Rental Contract

List of Authorized Signatures

Company's Master Agreement

Commercial News

Construction Tender Agreements

Sales & Supply Agreement

Corporation Agreement

Technical Regulations

Operation & Permit Documents

Balance Sheet

Company Board Decisions

Shareholder Agreement

Managerial Regulations

User's Manuel

Letter of Guarantee

Letter of Credit

Insurance Policy

Commercial Corresponding

Privacy Agreement

Sales Agreement

Licence Agreement

Warranty Certificate

Sub-Contractor Agreement

Invoice

Cash Flow Chart

Operation Chart & Report

Maritime Agreement

Application Paper

Ekspert Report

Representship Agreement

Franchise & Distribution Agreement

Sales - Marketing - Production Reports

Translations of Customs Clearance Documents

Weight List

Analysis Report

CE Paper

Expert Report

Certificate of Origin

Quarantine Paper

Additional Declaration Paper

Mistake Notification Paper

ATA Chart

ATR Paper

Customs Declaration

Invoice

Preformed Invoice

ISO Paper

Quality Certificate

Application

Consignment

Commercial Letter of Credit

Packaging List

Halal Certificate

Dioxin Certificate

TÜV Certificate

Veterinary Certificate

Food Production Certificate



Ofis Tercüme Hizmetleri may help you for all kinds of transation needs. In these type of official process, you are required to submit translations from the sworn notary public translators. For more information, please log on to our web site.

12 Ekim 2010 Salı

Having Turkish ID Card


Nüfus Cüzdanı


Having Turkish ID. After Birth

You may have Turkish ID in the name of your baby after birth from Civil Registry Directorates located in your city or closest Turkish Consulates aboroad after birth declaration of your baby. Before the declaration make sure that your baby was registered in your civil registry board.

If the birth declaration was sent to the Civil Registration Directorate in your city; birth report registered into civil family board and Identification card is given.

If the birth declaration was sent to the Turkish Consulate or Representment outside the Turkey; then they are sent to the Civil Registry Directorate in which your registration is bound. After the authentication, your Turkish ID will be issued.

Having Turkish ID. After Renewal of The Registration

a) Saved Registry
A person who has saved registry can apply to have Turkish ID to where his/her registration is bound. However, his passport size picture must verify the picture already in the file saved by the civil registry directoship.

In case the person who has saved file, applies to another civil registry directoship, the person must submit the interim ID. If the person is not able to submit interim ID, then an ID demand form which is arranged by the autonomus of the address should be submitted. (Not: Each district has an autonomous person who is holding address registration of the area in Turkey)

b) Being Granted Citizenship (First Time)
After being granted Turkish Citizenship, you need to register into your family civil registry board. Then you can submit your Resident Permit or foreign country identification card or passport for any official process. If you are not able to submit your resident permit, you are required to submit turkish ID request form which could be arranged by the autonomous person in your district.

c) Being Granted Citizenship (Second Time)

In case of your re-accepteance into the Turkish Citizenship; you can submit your Turkish ID request form which is arranged by the institution in which the person works or by the autonomous person in the address district for your official process. If you made your application to the one the Turkish Consulate, you ca nsubmit ID card issued for a foreign citizen or your passport for any kind of official process.

Renewal or Exchanging Your Turkish ID Card

You are not required to submit Turkish ID request form which is normally arranged by the district autonomous, since you already have and present the old ID. However, if your ID serial number or ID number is not apparent on the system, or if there is consistency among those numbers, one of the documents mentioned below required from the applicant. If you are failed to submit any of these, or any photo inconsistency among those documents, you may need to submit Turkish ID request form which is arranged by the district autonomous. An investigation could be carried out to detect the true identity by the police / gendarma.


Following documents may be required during the renewal or exchange of Turkish ID:

International Family Registration Book
Driver License
Passport
Officer Booklet
Lawyer ID Card
Press Card
Foreigners Resident Permit
ID Card From Foreign Country or Passport

In this content, except for the Officer ID cards which is given due to the relevant law, other ID cards will not be counted as credited ID cards to prove your identity.

If your ID is torn / broken but you can still read the ID number, you can replace your ID card with the new one. The old ID should be kept by the civil registry office. To apply for the renewal / exchange, you must be older than 15. Also please declare if any changes applies to your card such as: name, family name, birth date, martial status.

Having New Turkish ID. In Cases of Lost or Stolen


In case of stolen or lost Turkish ID; Turkish ID request form is needed. District autonomous person must arrange and sign the form.


Besides, if required, civil registry directorship may demand additional documents to prove the identification.

As a proof document, one of the following documents accepted:

International Family Registration Book
Driver License
Passport
Officer Booklet
Lawyer ID Card
Press Card
Foreigners Resident Permit
ID Card From Foreign Country or Passport

If the person fails to submit one of the documents above, there would be an investigation which includes appointments with the people who knows the applicant. Then, if the investigation concluded positive way, the person can finish his/her application to the civil registry directorship.


Ofis Tercüme Hizmetleri may help you for all kinds of transation needs. In these type of official process, you are required to submit translations from the sworn notary public translators. For more information, please log on to our web site.

Akademik Tercümeler

Akademik tercümeler kendine özgü ingilizce uluslararası dile sahiptir. Edindiğimiz akademik tecrübe ile bu konuda yapacağımız tercümelerdeki kalitemiz arzu ettiğiniz uluslararası seviyede olacaktır. Çalışmalarınıza destek almak, literatür zenginliğini artırmak için yabancı makalelere başvurduğunuz durumlarda kendi çalışmalarınızı yurtdışı periyodik yayımlara göndermek istediğiniz durumlarda, yarışmalara katılma, ödüllere aday olmak için göndermek istediğiniz durumlarda size tecrübemizden gelen özgüvenle yardımcı olabiliriz. Akademik çalışmalar çok sayfalı oldukları için özel-uygun fiyatlar veriyoruz. Metinleri uzun vakit harcayarak düzene sokmak için çaba sarf etmeyin. Editörlük hizmetimizden yararlanın.

  • Makaleler
  • Tezler
  • Doktora & Doçentlik Dereceleri Çalışmaları
  • Bitirme Projeleri
  • Ödev Projeler
  • Finans ve Mühendislik Projelerinde Literatür Tarama,
  • Finansal Analizler, Değerleme, İstatistiksel Analizler, Oluşturulan Analizlerin Tablolanması,
  • Prezentasyon Hazırlama,
  • Toplu sunum ve toplantı broşürleri, notlukları hazırlanması,
Ofis Tercüme Hizmetleri, uluslararası makale yayınlarınızda, tez ve bitirme projelerinizde, sunumlaınızda gereken tercüme işlerinizde yardımcı olmaktadır. Öğrenci ve akademisyenlerimize özel kampanya fiyatımız 5,90 TL / Sayfa.

Ticari Tercümeler


Ticari alanlarda yapılan sektörel tercüme hizmetleridir:

Kira Sözleşmesi

İmza SirküleriŞirket Ana SözleşmesiTicaret Gazeteleriİnşaat ve İhale SözleşmeleriAlım Satım SözleşmesiKuruluş MukavelesiTeknik Şartnameler
Faaliyet & Ruhsat BelgeleriGelir-Gider Bilanço TablosuYönetim Kurulu KararlarıHissedarlar Sözleşmesiİdari ŞartnamelerKullanım KılavuzuTeminat MektubuKredi Sözleşmesi
Sigorta PoliçesiTicari YazışmalarGizlilik SözleşmesiKira KontratıLisans SözleşmesiGaranti BelgesiTaşeron Sözleşmesiİrsaliye & Fatura
Nakit Akış TablosuFaaliyet Tablosu & RaporuDenizcilik SözleşmesiBaşvuru Talep YazısıEkspertiz & Bilirkişi RaporuTemsilcilik SözleşmesiBayilik - Dağıtım SözleşmesiPazarlama - Satış Üretim

Zamanla yarışın en yoğun olduğu tercüme konusudur. Gerek müşterilerinizin ihtiyaçlarına en çabuk cevap veren firma olma isteğiniz, gerekse kısa sürede yerine getirmeniz gereken sorumluluklarınız olması sebebiyle, hassasiyetlerinizi anlıyor ve size 24 saat servis veriyoruz.


Ofis Tercüme Hizmetleri ticari konulardaki çevirilerinizi gereken zaman ve maliyet hassasiyetlerini göz önünde bulundurarak gerçekleştirmektedir. Ayrıntılı bilgi ve iletişim için lütfen web sitemizi ziyaret ediniz.

11 Ekim 2010 Pazartesi

TC. Kimlik No İşlemleri

T.C. Kimlik No İşlemleri

1-T.C. Kimlik Numaramı nasıl öğrenebilirim?
T.C. Kimlik Numarası ilçe nüfus müdürlüklerinden ve http://tckimlik.nvi.gov.tr internet adresinden öğrenilebilir.
2-T.C. Kimlik Numaraları neye göre tespit edilmiştir?
T.C. Kimlik Numarası 11 basamaktan oluşan bir numaradır. Son iki rakamı doğrulama sayısıdır. Bu son iki basamak ilk dokuz basamaktan bir algoritma ile hesaplanmaktadır. Doğrulama sayısı algoritması, sadece bir numaranın tarafımızdan verilen bir T.C. Kimlik Numarası olup olmadığı hakkında bilgi vermektedir. Bu algoritma T.C. Kimlik numaralarının doğruluğunu kontrol etmeleri için diğer kamu kurum ve kuruluşları ile de paylaşılmaktadır.
Vatandaşlarımıza verilmek üzere 2000 yılında T.C. Kimlik Numarası havuzu oluşturulmuştur. Oluşturulan havuzdaki T.C. Kimlik Numaraları, ilçe, cilt, aile sıra numarası ve birey sıra numarasına göre sıralı olarak kaydedilmiş vatandaşlara verilmiştir. Bir kişinin T.C. Kimlik Numarasından akrabası olan başka bir kişinin kimlik bilgilerini elde etmek mümkün değildir. Ayrıca kişilerin T.C. Kimlik Numaralarında kişinin kim olduğu, cinsiyeti, yaşı, dini ve doğum yeri gibi anlamlı bilgiler yoktur.
3-T.C. Kimlik Numaramı değiştirebilir miyim?
Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarası kişiye bir defa verilir ve değiştirilemez.
4-Kimlik Sorgulama ekranından tüm bilgilerimi doğru girmeme rağmen neden sorgulama yapamıyorum?
Her hangi bir ilçe nüfus müdürlüğüne başvurarak nüfus cüzdanındaki bilgiler ile MERNİS sistemindeki kimlik bilgilerinin karşılaştırılarak kontrol edilmesi gerekmektedir.

Kimlik Numarası Sorgulama


Ofis Tercüme Hizmetleri, Nüfus Dairelerinde talep edilen resmi evrakların tercümelerinde çok uygun koşullarda sizlere yardımcı olmaktadır.



Amerikan Greencard'a Başvurabilir Miyim?


Bu çekilişe dünyanın dört bir yanından başvurular yapılır. Ancak bu çekilişe Amerika'ya hiç göç vermeyen veya az göç veren ülkelerin vatandaşları katılabilir. Türkiye Amerika'ya az göç veren ülkeler arasında olduğundan, Türk vatandaşları bu çekilişe katılabilirler.

Başvuru sahiplerinde aranan eğitim seviyesi, en az lise ve dengi olan meslek liselerinden mezuniyetidir. Eğer bu koşul yoksa son 5 yıllık dönemde eğitim ve bilgi gerektiren bir işte 2 yıllık bir tecrübeyi belgelendirebilmelisiniz. Tüm iş kolları bu başvuruya kabul edilmemektedir. Sahibi olduğunuz iş tecrübenizin denkliğini O*Net Online veri tabanından kontrol etmeniz gerekmektedir. bu iş kolları arasından 7.0 puan ve üstü olan bir işe sahipseniz başvurabilirsiniz.


Ayrıntılı bilgi için Ofis Tercüme Hizmetleri web sayfasına bakabilirsiniz. Başvurular Kasım ayına kadar. Kişi başı başvuru ücreti 29 TL.