6 Haziran 2011 Pazartesi

İNGİLİZCE AKADEMİK TERCÜME KAMPANYASI

UZMANDAN AKADEMİK TERCÜMELER:


MÜHENDİSLİKLER

*

EKONOMİ

*

FİNANS

*

MUHASEBE

*

BANKACILIK

*

İŞLETME

*

TARIM ve HAYVANCILIK


KONULARINDA KALİTE ve ZAMANINDA TESLİM GARANTİSİ İLE

ÇEVİRİ ve GÖZDEN GEÇİRME ÇALIŞMALARI.


İNGİLİZCE > TÜRKÇE 4,90 TL / Sayfa

TÜRKÇE > İNGİLİCE 6,90 TL / Sayfa

Gözden Geçirme, Kontrol 1,90 TL / Sayfa


1 Sayfa = 1000 Karakter


Çalışmanızın karakter sayısını MS. Word'de öğrenebilirsiniz. "Araçlar" menüsünden

"Sözcük Sayımı"'nı seçerek, çıkan raporda boşluksuz karakter sayısı çalışmanızın büyüklüğünü gösterecektir. Örneğin Boşluksuz karakter sayısı: 26250 çıkmışsa, çalışmanız 26 sayfa kabul edilir.


Gece 23.00'e kadar e-posta ve telefonla bize ulaşabilirsiniz.




Tel: 0506-920 6060

29 Mart 2011 Salı

Türkiye'de Adres İşlemleri

Adres İşlemleri 1-Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü web sitesinden adres sorgulanabilir mi? Kişilerin ve adreslerinin sistemde kayıtlı olup olmadığı http://adres.nvi.gov.tr/ web adresinden sorgulanabilir. 2-Adres beyanında bulunmak için istenilen belgeler nelerdir? 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 48 inci maddesi çerçevesinde adres bilgilerinin sağlıklı ve güncel tutulması amacıyla; a) Beyan edilen adresin boş konut olması halinde, herhangi bir belge istenmez. b) Daha önce beyan edilmiş bir adresin birlikte oturma gerekçesiyle bir başka kişi tarafından beyan edilmesi halinde, ilgilinin hali hazırda o adreste oturan kişi ile birlikte müracaatı istenir. Birlikte müracaatın mümkün olmaması durumunda, adreste hali hazırda oturan kişinin apartman-site yöneticisi, lojman idaresi sorumlusu veya muhtar tarafından birlikte oturulduğuna ilişkin yazılı beyanı kabul edilir. c) Beyan edilen adresin daha önce bir başkası tarafından beyan edilmiş olması nedeniyle halen dolu olarak gözükmesi durumunda; adres beyanında bulunan kişiden beyanını teyit edici elektrik, su, telefon, doğalgaz abonelik sözleşmesi veya faturası, noterden tasdikli kira sözleşmesi gibi belgeler istenir. 3-Muhtarlıklara adres beyanı bildirme yükümlülüğü var mıdır? 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu ile 1774 sayılı Kimlik Bildirme Kanunun 5 inci maddesi, 6 ıncı maddesinin (a) ve (d) bentleri, 8 inci maddesi, 16 ıncı maddesi ve 17 nci maddesinde yer alan “8” ibaresi yürürlükten kaldırılmış olup, bu çerçevede adres bildirimlerinin muhtarlıklara bildirilmesi yükümlülüğü bulunmamaktadır. 4-İnternet üzerinden adres beyanı nasıl yapılır? 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 50 nci maddesinin yedinci fıkrası gereğince, adres bildirimi şahsen, iadeli taahhütlü mektup veya kargo ya da elektronik imza sahiplerince elektronik posta ile yapılabilir. Elektronik posta ile adres bildiriminde bulunulabilmesi için, TURKCELL ya da AVEA operatörü ile mobil imza sözleşmesi yapılmak suretiyle ya da Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yetkilendirilmiş bir elektronik sertifika hizmet sağlayıcısından edinilmiş geçerli ve nitelikli, bir elektronik sertifikanın olması gerekmektedir. 5-Adres değişiklik bildirimi hangi kurumlara yapılır? 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 50 ve 51 inci maddeleri uyarınca, yerleşim yeri adres değişiklikleri yirmi iş günü içinde nüfus müdürlüklerine, adrese dayalı hizmet veren kurumlara (su idaresi gibi) ya da dış temsilciliklere bildirilir. 6-İkamet tezkeresine sahip yabancılar adres değişikliklerine ilişkin beyanlarını nereye bildirebilirler? 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 8 inci maddesi ve Türkiye’de Oturan Yabancıların Nüfus Kayıtlarının Tutulması Hakkındaki Yönetmeliğin 22 nci maddesi gereğince yabancılar, yerleşim yeri adreslerine ilişkin değişiklikleri yirmi iş günü içinde nüfus müdürlüğüne bildirirler. 7-Yurt dışında yaşayan vatandaşlar adres beyanında nasıl bulunabilir? 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 50 inci maddesinin ikinci fıkrası “Yerleşim yeri adreslerinin tutulmasında kişilerin yazılı beyanı esas alınır. Bildirim nüfus müdürlüklerine ve dış temsilciliklerimize adres beyan formuyla yapılır.” Adres Kayıt Sistemi Yönetmeliğinin 12 nci maddesinin ikinci fıkrası “Dış temsilciliklere verilen adres beyan formları Genel Müdürlüğe elektronik ortamda veya nüfus kaydının bulunduğu yerin nüfus müdürlüğüne form olarak gönderilir. Dış temsilciliğin bulunmadığı ülkelerdeki vatandaşların adres bildirimleri Genel Müdürlüğe posta ile gönderilebilir ya da elektronik ortamda yapılabilir.” hükmündedir. 8-Adres Beyanında bulunmama cezası ne kadardır? 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 68 inci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi gereğince, 2010 yılı için adres bildirimlerinin süresi içinde yapılmaması halinde 329,00 TL, gerçeğe aykırı beyanda bulunulması halinde ise, 660,00 TL idari para cezası uygulanması öngörülmüştür. 9-İdari para cezalarının oranları nasıl tespit edilir? 14/11/2009 tarih ve 27406 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 392 sıra nolu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde 2009 yılı için “yeniden değerleme oranı” %2,2 olarak belirlenmiştir. 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 17 inci maddesinin yedinci fıkrası gereğince idari para cezaları her takvim yılı başında geçerli olmak üzere o yıl için 4.1.1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 298 inci maddesi hükümleri uyarınca tespit ve ilan edilen yeniden değerleme oranında arttırılarak uygulanır. Bu suretle idari para cezasının hesabında bir Türk Lirasının küsuru dikkate alınmaz. Bu fıkra hükmü nispi nitelikteki idari para cezaları açısından uygulanmaz. 10-Adres kapsamında uygulanan idari para cezalarına itiraz yolu ve süresi nedir? Kabahatler Kanununun ilgili hükümleri çerçevesinde idari yaptırım kararına esas savunmanın kişiye tebliğ tarihinden itibaren yedi gün içinde ilçe nüfus müdürlüğüne bilgi ve belgelerle müracaat edilmesi gerekmektedir. Aynı Kanunun 27 nci maddesinin birinci fıkrasında İdari para cezası ve mülkiyetin kamuya geçirilmesine ilişkin idari yaptırım kararına karşı, kararın tebliği veya tefhimi tarihinden itibaren en geç on beş gün içinde sulh ceza mahkemesine başvurulabilir. 11-Adres bileşenlerinde meydana gelen değişikliklerin kişilerce bildirim yükümlülüğü var mıdır? 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 51 inci maddesinin ikinci fıkrası gereğince adres bileşenlerinde meydana gelen değişiklikler hususunda kişilerin bildirimde bulunma sorumluluğu yoktur. Bu değişiklikler belediyelerce, belediye sınırları dışında kalan yerlerde ise il özel idarelerince en geç değişikliği takip eden on iş günü içinde, elektronik ortamda ulusal adres veri tabanına işlenir. 12-Adres Bilgisini almaya yetkili kişiler kimlerdir? 1-Adres Bilgisini; a) Bakanlık, b) Kurumlar, c) Kaydın sahipleri, d) 5411 sayılı Bankacılık Kanunu çerçevesinde faaliyette bulunan bankalar alabilirler. 2- Bu konuda yetki verdiğine dair vekillik belgesinin nüfus müdürlüğüne ibrazı halinde adres bilgisi alınabilir. Bu belgeler nüfus müdürlüklerince ilgili dosyasında saklanır. 13-Yerleşim yeri ve diğer adresin tanımı nedir? 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu ile 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun ilgili hükümlerinde, yerleşim yeri adresi ”sürekli kalma niyetiyle oturulan yer”, diğer adres ise “yerleşim yeri adresi dışında kalan yerler” olarak tanımlanmıştır. 14-Yerleşim Yeri Belgesi nereden alınabilir? Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgesi ilçe nüfus müdürlükleri ya da Kimlik Paylaşımı Sistemine bağlanan muhtarlıklardan temin edinilebilir. 15-UAVT parolalarını nereden ve nasıl alabiliriz? UAVT programına giriş yetkisi yetkili idarelere (belediye, özel İdare ve osb ) Genel Müdürlüğümüz Adres Daire Başkanlığınca verilmektedir. Yetkili idare UAVT programı üzerinden numarataj ve yapı belgeleri ile ilgili işlem yapmak için belirledikleri kişilerin bilgilerini (T.C. Kimlik No, isim, e-mail adresi, unvan, tel. no ) Genel Müdürlüğümüze resmi yazı ile bildirmeleri durumunda yetkilendirme işlemi yapılır. Yetki verilen kişinin sisteme ilk giriş şifresi “Nüfus Cüzdanı Seri No” olarak otomatik belirlenir. 16-Adres bileşenlerinde değişiklik yapılması sonucu adres değiştiğinde, güncel adres ve değişiklikler nereden öğrenilebilir? Cadde, Sokak, Bulvar, Meydan, Kümeevler, Bina ve Bağımsız Bölümler (Hane) ile ilgili değişiklikler ve güncellemeler yetkili idareler (belediye, özel İdare ) tarafından yapılmaktadır. Adres bileşenlerinde yetkili idarelerin güncelleme yapması durumunda güncel adres nüfus müdürlüklerinin adres modülünde görülmektedir. Nüfus müdürlükleri adres bileşenlerinde değişiklik yapma yetkisine sahip değildir. 17-Adres Kayıt Sistemine göre en son il, ilçe, belde, istatistik sonuçları hangi kurumdan alınır? 5429sayılı Türkiye İstatistik Kanununun 8 nci maddesinin (f) bendi gereğince istatistikî bilgiler, Türkiye İstatistik Kurumu Başkanlığınca yayınlanmakta olup, Genel Müdürlüğümüz görev alanına girmemektedir. 18-Anne, baba, kardeş veya yakınların adres bilgileri öğrenilebilir mi? 1-Adres Bilgisini; a) Bakanlık, b) Kurumlar, c) Kaydın sahipleri, d) 5411 sayılı Bankacılık Kanunu çerçevesinde faaliyette bulunan bankalar olarak belirlenmiştir. 2- Bu konuda yetki verdiğine dair vekillik belgesinin nüfus müdürlüğüne ibrazı halinde adres bilgisi alınabilir. Bu belgeler nüfus müdürlüklerince ilgili dosyasında saklanır. 19-Adres Kayıt Sistemine göre hangi okula kayıt yapılır? 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 52 nci maddesinin üçüncü fıkrasına göre kurumlar, yürütecekleri iş ve işlemlerde Genel Müdürlükte tutulan adres bilgilerini esas alırlar. Milli Eğitim Bakanlığı okul kayıtlarında Adres Kayıt Sisteminde yer alan adres bilgilerini esas almaktadır. Ancak sınırları Milli Eğitim Bakanlığı belirlemektedir. Bu nedenle Genel Müdürlüğümüz görev alanına girmemektedir. Adresi işlemlerinde kullanacağınız belgelerin yurtdışından gelmiş olması halinde, bu belgelerin çevirilerinin yapılması ve yeminli tercüman imza taşıması talep edilecektir. Bu noktada www.ofistercume.com olarak uygun fiyatlarla sizlere yardımcı olabiliriz.

15 Mart 2011 Salı

Hukuki Tercümeler

Gerek yabancı ülkelerde, gerekse ülkemizdeki bürokratik işlemleriniz süresince sizden bazı belgeler temin etmeniz istenir. Eğer bu evraklar yabancı bir dilde ise kendi dillerine tercüme ettirmenizi talep ederler. Bu durumlarda, işlemlerinizin en kısa sürede tamamlanması için aynı gün içinde size yardımcı olabiliriz.
Başka bir ülkeden yada başka bir ülkeye nüfus ve ikamet nakillerinde,
Yurtdışı eğitim başvuruları veya YÖK'e yurtdışı eğitiminizin tanıtılmasında & denklik başvurularında,
Yabancı bir ülkenin vatandaşı ile yapılan evlilik-boşanma işlemlerinde,
Yurtdışına çıkış için yapılan vize başvurularında.

İkametgah
Evlilik Cüzdanı
Vekaletname
Nüfus Kayıt Örneği
Pasaport
Resmi Gazete
Terhis Belgesi
Göçmenlik Başvuru
Sağlık Raporu
Maaş Bordrosu
İmza Sirküsü
Özgeçmiş
Tır Karnesi
Dilekçe
Bonservis
Temyiz Belgesi
Vize Başvuru
Vergi Levhası
Ehliyet
Banka Hesap Cüzdanı
Sertifika
Kaza Raporu
Doğum Belgesi
Ticari Sicil Gazetesi
Reçete
Kimlik
Mernis Belgesi

Ayrıntılı bilgi için www.ofistercume.com'dan bilgi alabilir,

Çevirisi yapılacak metni emre@ofistercume.com göndererek hemen fiyat alabilirsiniz.

8 Şubat 2011 Salı

New York'ta Yiyecek İçecek Yönetimi Kariyeri

Program Hakkında

Bu bir yiyecek & içecek konusuna odaklanmış kapsamlı ve odaklanmış İngilizce dil eğitimi programıdır.

Kampüs New York'un metro ve otobüs ulaşımının yoğun şekilde bulunduğu tarihi, sakin bir sahilinde yer almaktadır.

Program Kingsborough Community College ve Coney Island Bölge Hastanesi iş birliği altında yürütülmektedir. Bütçesi New York State İş Kurumu tarafından desteklenmektedir.

Eğitim, yönlendirme temelli dil öğretimi modelleri arasından içerik tabanlı bir sistemi kullanılarak verilecektir; özellikle yiyecek & içecek literatüründeki eksiklikleri giderilmesi, süreçlerde kullanılan kavramlar, bu süreçlerdeki iletişim gereksinimleri üzerinde durulacaktır.

Bu program sadece öğrenciler için değil aynı zamanda iş hayatında yer alan, istekli ve kendini geliştirmek, ifade etmek isteyen profesyonel kişiler için de düşünülmüştür.

Bu kurs, yiyecek & içecek güvenliği ve yemek yapma içeriğine sahiptir. Kursiyerler eğitimci tarafından okunan metni dinler, eğitimcinin açıklamalarını dinler, yazılı uygulamaları yerine getirir ve daha sonra okudukları, dinledikleri, hakkında konuştukları ve yazdıkları konular üzerinde sınıfta fiziksel uygulamalara geçerler.

Kursun sonunda kursiyerlere üç ayrı sertifika verilir. Bu sertifikalar ulusal olarak tanınmakta olan SERVSAFE, MANAGEFIRST ve New York Sağlık Departmanı Gıda İşlemi Operatörleri Sertifikalarıdır.

Ardından alttaki konulara odaklanarak, öğrencilere İngilizce eğitimi verilir:

· ilave ders için pratik yapma malzemeleri, metotları,

· uzman içerik/mutfak sanatı eğitimcisi ve dil eğitimi uzmanı yanında hemmutfak sanatı içeriği hem İngilizce konusunda dersler,

· sanal bir girişimcilik deneyi – bu deneyde öğrenciler, ilave yazma, konuşma görevlerini online şekilde yerne getirerek dil bilgilerini ve mutfak becerilerini güçlendirme imkanlarına sahip olacaktır.

Bu kursun, çeşitli tesislere göre, kursiyer gurubun ihtiyaçları ve hedeflerine uygun şekilde esnek ve uyarlanabilir bir yapıda olması düşünülmüştür. Burada önerilen ders materyallerini, ders planlarını, aktiviteleri ve kapsam & içerik sırasını sunmaktayız ancak öğrencilerin ihtiyaçları ve elimizdeki kaynakların durumuna eğitim üzerinde değişiklikler gerçekleştirebiliriz.

Kurs Planı

10 Aralık 2010 Cuma

Official Process Upon Death of Someone

Official Process Upon Death of Someone

Declaration Term, Method and Liability

It is mandatory to report the incidents of death; place, if the place is unknown you need to report where the body found. If the incident happened in a vehicle, the place where the body is taken out of the vehicle should be reported to the Civil Registration Directorship.
Reporting the death incident: from the date the incident reported, death reports organized by the authorities according to the sample should be submitted to the relevant County Civil Registration Directorship in maximum 10 days.

ID card of the dead person must be attached to the death report. If there is no ID card, this condition should be specified in the report.

Death should be reported due to the conditions and places where it occurred by the officers:
1. Persons who are authorized to issue bury permit in cities and towns according to the 24/4/1930 date and 1593 serial law,
2. Official doctors or health institution personnel or autonomous persons in villages,
3. Institution directorship at hospitals and nursing home,
4. Doctors or military branches or persons who is assigned by the basal commandership in military organizations,
5. Officers who are assigned by the local governors in natural disasters,
6. Republic prosecutors in forensic incidents or accidents,
Those authorities or officers are responsible to declare the deaths to the General Directorship or Civil Registry Directorship in 10 days after the incident happened (or after they are informed about the incident in foreign countries)


Wife Whose Husband is Dead
Woman whose husband is dead, stays in the registry board of her husband unless she get married again. And she continues to carry his surname. Due to her free-will, she can go back to her old registry; she can have back her own maiden surname upon her written petition.

Deaths in Village

In villages, if there is any doctor or an health institution officers, if not, the village autonomous arranges the death report. The village autonomous is obliged to prepare the death report proper to the sample and then to send it to the county civil registry directorship adding the dead person's ID card. The autonomous should arrange the death report in three copies, and then send the two copies to the Civil Registry Directorship, and keeps the third copy in the village death record file.

The village autonomous is obliged to arrange a declaration form for the deaths about which he is not informed but he found out by him. In this case, he needs to visit city civil registry directorship and submit a report to defend him and he is charged a fine. According to the 3rd article of 68th Law, if there is no satisfactory excuse, he is charged with guilt.

Deaths in Towns Where There is a Health Institution

Upon the death incidents happening in City, County and Town, declaration is made by the authorized official doctor (Government, Municipality, and Health Center Doctors). If there is no official doctor in a place, declaration is made by a medical personnel or an officer assigned for this duty. Upon the demand for the burial permission, death report is arranged and then, county civil registry directorate is notified.

If there is Turkish ID card which belongs to the death person, it is attached to the death report.

If there is a condition that the body should be carried to another place than the death happened, the death report should be arranged by the official department which authorize the transportation of the body.

Deaths in Health Institutions, Correction Places, Prisons, Industrial Facilities and Similar Government Corporations

When the death incident happens in official or private health institutions such as hospital, birth clinics, and prison and correction house, dormitories, industrial facilities, official or private work places with any reason; the death reports arranged due to the samples should be sent to Civil Registry Offices in ten days after the incident reported. Turkish ID card must be attached to the report.

For the death reports arranged properly by the private health institutions, additional authorization process is not required.

Deaths in General Transportation Vehicles

Natural deaths occurred in general mass transportation vehicles such as plane, ferry, train, responsible persons from these vehicles should arrange death report in three copies. At the first coming stopping station, two copies of this death report should be sent to the county civil registry directorship. If the first stop station is in a foreign country, the two copies of the death report should be sent to the nearest Turkish Consulate in ten days upon arrival.

If the notification can not be sent because the address is not known in the relevant foreign country, the copy of report can be sent to the Turkish Consulate Turkish Consulate in the final destination.

Multiple Deaths Caused by Natural Disasters, Accidents

In the mass death conditions under the circumstances in natural disasters such as earthquake, flood or in accidents in the air, on the sea or on the railways, highways or in the mines, building collapses, officers who is assigned by the Governor or Caimacam will specify the identities of dead people.

In case, when the identification is not possible, photos of death people will be taken by the assigned officer and will be saved in a special file.


If the incident was taken over by the juridical departments, after the investigation carried out by this departments, death people’s identification, civil registry place will be transferred to the list in two copies. Bottom of the lists designated as a incident report then signed and authorized by the officer.

Afterwards, in case there is no possibility of arranging lists, relevant department’s official papers added to those lists then, death reports organized and sent to county civil registry directorship in the same files with the lists.

If county civil registry building was damaged, official process is carried out according to the directions of the ministry.



Deaths of Foreign Origin Person Married With A Turkish Citizen

In case of a death of a foreign origin person who is married with a Turkish Citizen in or outside of Turkey, upon the delivery of the official documents showing the person’s death to the Turkish Consulates (outside of Turkey) or bounded Civil Registry Directorate (in Turkey); County Civil Registry Directorate gives serial number from the board of “other incidents” and an explanation is placed in the Civil Registry Sample ‘s “thoughts” part about the incident then “widow” is written on the person’s martial status of the registry.

Death Reports Arranged by Civil Registry Directorships

Death reports is being arranged by the county civil registry directorship in the following cases: relevant peoples application with an official document in person, or death notification by official departments or sending a status and death report arranged by security officer about a person fugitive from the military duty.

As an official report considering the death incident; papers issued by official departments based on the health institution, private hospitals, reports, traffic accident reports, court registries, court verdicts or similar documents accepted.

Deaths in a Foreign Country

Death incidents of Turkish Citizens in abroad, can be declared by sending the documents taken from the foreign official departments to the Turkish Turkish Foreign Represent Office.

Holding Registries Reports, about The Deaths in Abroad, in Turkey
In case, the death of the Turkish Citizen is not declared to the Turkish Consulate for any reason; County Civil Registry Directorship arranges the death report after authorization and translation of the document taken from the foreign official departments.

Registration of Death into the Family Civil Registry Board

Two copies of the death report is registered by the official departments into the family board.

Death and inheritor declarations based on the death report, should be sent to the local tax office. In this declaration, the address of the dead person is taken from his residence registry. Therefore, the address is being declared from the relevant civil registry office to the tax office.
The dead person;
1. if the residence address is not in the same county with civil registry office, besides the registration by the civil registry office in the digital board, death and inheritor reports will be sent to the tax office in residence of the dead person,
2. if there is no address information in the death report because of it was able to find out the latest residence address of the dead person, civil registry directorship in the same place where the death incident declared, completes the death registry and notifies the tax office in the same residence of the civil registry office of death person.

Lifting Register of Death
The death registry which is registered in the family board can be dismissed by the court order.
The death registry can be dismissed by both opening a legal case and proposing the mistaken registry made by the civil registry directorship. This proposal sent to the Republic Prosecutor so as to open the legal case.

Death of Persons Holding Foreign Citizenship

In case the death of a foreign originated person’s death declared to the civil registry directorship, three copies of death report arranged. One copy is given to the relevant person, another copy is hold in the foreigners death file and the third copy is sent to City Security Department.

If there is resident report attached to the death report arrived to the Civil Registry Directorship, the resident permit should be sent to the relevant city’s security directorship.
If the dead person was a citizen of a foreign country which has taken part in an international agreement with Turkey, a sample death report which is arranged multi-lingual form, should be sent to the General Security Directorship so as to be transferred the origin country.

Death of A Person Who is not Registered in Civil Registry Board

Death reports of a person who is not registered into the family registration board, they are accepted by the Civil Registry Offices provided that they are sent in the legal time. After finishing the legal declaration term, if those death reports sent to civil registry offices are arranged according to the official or private health institutions’ registries, they are accepted by the Civil Registry Office and process starts.

Claim of Identification Theft of Dead Brother/Sister

Any identification theft claim is not accepted unless the stolen identification is being shown as an official document and this document must show birth and death incident of the relevant person.
As an official document:
1. Birth and death reports based on the health institutions,
2. Permission of bury and their registry samples,
3. Registry and process sample about the relevant person in the other official departments,
4. Registry and graduation documents if the relevant person had attended any school in past.
After a wide range investigation by the security department about the claim, the file will be sent to the ministry, and process goes on according to the official order.

Death Indication
If a person get lost during the disaster incidents that is believed the person is dead, the person registered as dead by the city governor even his/her body is not found.

Registration of The Person Whose Death is Assumed Certain

Inheritors, Brother/sisters, Spouse of lost person, who is certainly believed that he/she is dead by now, should apply to ay civil registry directorship with a written statement.
During the application, any official document which can prove the claim must be submitted. If there is no any official submitted, they are required to bring a proof document.


Repeal

If there is strong possibility about the death of a person who is lost or not heard from him/her for long-tern in an incident, a court could issue a verdict about his/her total loss upon the application of his/her close relatives.
After court verdict, if the body of the person found, the death is registered into the family’s board of register.
Issuing loss verdict by the court, creates legal conditions of death.


Repeal of Absence
If the lost person would be found in the future, the person’s status will corrected by the court and the person’s civil registry will be renewed based on the court verdict.


Ofis Translation Service may help you during this process for the official document. You may visit our website for more information.